Da har jeg tatt service på bilen, med hjelp fra Andtho.
Selv om noen bolter og skruer satt så det holdt (les: så det gjorde vondt i kroppen i dag) så klarte vi å holde oss unna fra å knekke dem.
Men først skal jeg skryte på meg å være skikkelig fyllesyk, tror dette tar kaken av de gangene jeg har vært det faktisk... men på verkstedet skulle man, jaaadaaa

Sov i to timer så var det bare å skru som en drill... :gjeipe
Bremsene var jo skikkelig morro... NOT! Skru, skru skru skru skru- ,,,osv stempelet rikket seg ikke en millimeter.
Demonterte calipper'n helt og fikk se at de var skrudd over gjengene, slik at man måtte presse den til det punktet hvor det var gjenger.. etter å ha mistet mye bremseveske. Så tenkte jeg på hmmm, er det noe bremseveske her på verkstedet da? Takk gud for at vi hadde en stående! FLAKS!
Så måtte jo bremsene luftes, hadde en Sanco slange liggende som var liten nok og en tom brusflaske. For å ikke glemme meg - bremsepumperen...

Oljen ble skiftet, samtidig tok vi oljefilteret - som viste seg å være anderledes på dieselmotor.
Slik ser det da ut...

Var skikkelig bra og få skiftet olje gitt, den var nemlig svart - usj usj!
Fikk skiftet baklampene og :glise

Jeg er såååå glad i de nye! Bare å spare til det matchende settet til front nå! :lovies:
Glødepluggene ble ikke byttet da vi valgte å vente med det - ser ikke behovet akkuratt nå, men er greit å ha liggende.
Luftfilteret ble også byttet ut - ikke et sekund for tidlig så det ut som!